Friday, February 18, 2011

Κλάππες στα Κάκκαφα!

Θέμα για την κυπριακή διάλεκτο
βρήκα στου
Ανθρωποφόρου
και στου
Τζυπραίικα
… πιθανόν να υπάρχει και αλλού.

Μέσω αυτών οδηγήθηκα
σε μια
έρευνα
του Τμήματος Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών
του ΤΕΠΑΚ.
Έδωσα τις απαντήσεις μου.

Μπορεί μια τέτοια έρευνα
να μην ισοδυναμεί με προσπάθεια τυποποίησης
της Κυπριακής διαλέκτου.


Το ποιος είναι ο ερευνών όμως έχει τη δική του σημασία.

Ας είναι.

Προσωπικά πάντως νοιώθω ότι δεν μπορώ
να πω σε κανέναν
«γιατί γράφεις γκρίγκλισh»
ή
«γιατί δεν βάζεις επιπρόσθετο ‘ι’ στο τζαι», κλπ.
Ας γράφει ο καθένας όπως θέλει.
Αυτό νοιώθω.

Αντιλαμβάνομαι βέβαια
την ανάγκη συνεννοήσεως μεταξύ ατόμων,
ειδικά άμα αφορά επαγγελματικά θέματα.
Επομένως, αντιλαμβάνομαι και την ανάγκη τυποποίησης.

Η αναμόχλευση του θέματος όμως
σε επίπεδο παιδείας / τεχνοκρατών
… εμένα μου μυρίζει κάπως…

Η προσπάθεια τυποποίησης της γλώσσας
…και ειδικά της διαλέκτου…
συχνά συσχετίζεται
με διάφορες και διαφορετικές
…χμμμ…
πολιτικές ανησυχίες.

Δες
εδώ
και
εδώ
για παράδειγμα.

Είναι για τούτο που διαφωνώ
με την τεχνοκρατική / εκπαιδευτική οδό
της τυποποίησης.

ΤΕΠΑΚ => επίσημη παιδεία => πολιτικοποίηση του θέματος.

***

Δείτε την ακόλουθη ερώτηση από την προαναφερθείσα έρευνα:

«Ανάφερε την άποψη σου:»

[ Μεταξύ άλλων απόψεων υπάρχει και αυτή. ]

9. Η διδασκαλία ενός γραπτού συστήματος για την κυπριακή διάλεκτο θα επηρεάσει αρνητικά την εκμάθηση και χρήση της Κοινής Ελληνικής στο γραπτό λόγο από τους Κύπριους μαθητές.

[Προσφερόμενες απαντήσεις.]

Διαφωνώ απόλυτα
Διαφωνώ
Ουδέτερος/η, αναποφάσιστος/η, χωρίς άποψη
Συμφωνώ
Συμφωνώ απόλυτα


Ωραίαααα.

Η πρώτη μου αντίδραση ήταν πως άμα μπαίνει θέμα διδασκαλίας … πρώτα τους ίδιους τους διδασκόμενους πρέπει να ρωτήσουμε… δλδ. κυρίως τα παιδιά.

Εμένα τι με ρωτάς;

Εγώ μπορεί να έχω ως κύριο κριτήριο για το πώς πρέπει να είναι η γραφή της κυπριακής διαλέκτου … αυτό που με βολεύει επαγγελματικά.

Κάμνω ταμπέλες, θέλω πολλά γράμματα.
Γοράζω ταμπέλες, θέλω λίγα.

Ανάλογος επηρεασμός βέβαια υπάρχει και σε σχέση με τις πολιτικές ευαισθησίες του καθενός.

Εάν ανήκω σε μια πλειοψηφία που υπερκεράζει το σύνολο των μαθητών ή την ισχυρή πλειοψηφία ανάμεσα τους… θα πρέπει να επιβληθεί η άποψη μου παρά το ότι οι μαθητές αλλιώς νοιώθουν; Αυτούς δεν πρέπει να ρωτήσουμε ΕΑΝ θέλουν μια τέτοια διδασκαλία και πως την οραματίζονται;

Εδώ όμως υπάρχει και άλλος κίνδυνος. Όσοι τώρα σκεφτήκατε κομματικές νεολαίες… είπα «πως οραματίζονται τη διδαχή»… όχι την κλωνοποίηση.
ΑΝ πιστεύεται πως αυτά που εκφράζουν οι κομματικές νεολαίες αντιστοιχούν σε αυτά που οι νέοι μαθητές ζουν, προχωρήστε άμεσα στο κάτωθεν βιντεάκι, θα το απολαύσετε.
Αγνοείστε όλα τα υπόλοιπα.

Θα ακουστεί άραγε η άποψη των ίδιων των νέων ή θα περάσει μόνο η ανάγκη των παρατάξεων για πολεμικό κλίμα;

Πέραν αυτού… , σκέφτηκε κανείς τι ενδέχεται να γίνει όταν συμβεί μια τέτοια απόπειρα στα σχολεία;
Ότι μπορεί να λειτουργήσουν τα πράγματα με ροή αντίθετη από αυτήν που υπονοεί η άνωθεν ερώτηση, Αρ. 9;

Κάπου διάβασα την άποψη ότι η μάθηση της κυπριακής γραμματικής θα είναι «απόλαυση» για τα παιδιά. Τα ρώτησε κανείς; Τα ρώτησε αν προλαβαίνουν ακόμα ένα μάθημα και αν θέλουν ακόμα μια εξέταση;


Θα υπάρχει ένα μεταβατικό στάδιο όπου οι διδασκόμενοι θα έχουν ήδη έντονη τριβή με την «επίσημη ελληνική» … καθώς και με το τι οι ίδιοι πράττουν στην καθημερινότητα τους σε σχέση με την γραπτή απόδοση της κυπριακής.
Έτσι;
Κατόπιν υποθέτω πως θα ακολουθήσουν γενιές όπου η διδαχή «Νέων Ελληνικών» και «Κυπριακής Διαλέκτου» … μαζί με μια επηρεαζόμενη καθημερινή πρακτική … θα συμβαίνουν παράλληλα.
Και στις δύο περιπτώσεις… δεν βλέπει κανένας κίνδυνο … εάν η μάθηση ή/και η πρακτική εφαρμογή του όποιου τρόπου γραπτής απόδοσης της διαλέκτου αποδειχθεί «δύσκολη» ή έστω πιο χρονοβόρα από την απόδοση της «σωστής ελληνικής» … αυτή η τυποποίηση να λειτουργήσει αποτρεπτικά προς τη γραπτή χρήση της διαλέκτου;

Αν δηλαδή ο νέος διδασκόμενος «κολλάει» κάπως με την τυποποιημένη διάλεκτο… μήπως έτσι αποχτά κίνητρο να στραφεί –στο γραπτό του Λόγο –αποκλειστικά προς την «επίσημη ελληνική»;

Ε;


Άστε να προκύψει μια «ανεπίσημη τυποποίηση» από τον κοσμάκη… και ειδικά από τους νέους ανθρώπους… και μετά βλέπουμε.

***

Μαζί όμως με την πολιτικής προέκταση υπάρχει –πάντα –και θέμα αισθητικής.
(Αν είναι να υποφέρουν
τ’ αυτάκια μας και τα ματάκια μας ξανά
με «θαύματα» όπως
«Αγλαγγιά» και τέτοια παρόμοια…
ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙ.)

Θαυμάστε
εδώ.

Κύριοι, σοβαρευτείτε!

***

Εάν αυτό το απόσπασμα δεν σας προκαλεί φόβους
για το πώς η αισθητική αλλοίωση
η αν–(τι)–αισθητική
του παρεξηγημένου «φολκλόρ σε κατάψυξη»
…μπορεί να επηρεάσει
την όποια απόπειρα
τυποποίησης της διαλέκτου
«εκ των άνωθεν»,
ας προχωρήσουμε σε πιο δύσβατα θέματα.

Στα κάκκαφα!

Αυτού του είδους η αισθητική
μας επέβαλε ότι οι Κύπριοι γεωκτηνοτρόφοι
των περασμένων δεκαετιών / αιώνων
φορούσαν πλήρη παραδοσιακή στολή
μες το κατακαλόκαιρο,
είτε θέριζαν … είτε χόρευαν.

Ούτε το γιλέκο δεν έβγαζαν.
Κατανοητό;

Αυτού του είδους η αισθητική
ελάχιστα ασχολείται
-ή και καθόλου –
με το πώς ζει σήμερα ο κύπριος,
της αγροτιάς ή της πόλης.

( Mπορεί κάποιος να πει
πως το άνωθεν παράδειγμα
δεν είναι το πιο κατάλληλο.
Εντάξει.

Πέστε πως αντί του Κακοφωνίξ στο απόσπασμα
είχαμε ένα καλαίσθητο και καλοφωνάρη
όπως τον
Ττερλικκά.

Ποια η διαφορά;

Ο μηχανισμός ισοπέδωσης και μουμιοποίησης
απλά θα έχει καλύτερο περιτύλιγμα. )

Φανταστείτε σας παρακαλώ…
τι θα κάμει μια τέτοια Αισθητική
όταν θα έρθει αντιμέτωπη
με τον τρόπο ζωής των σημερινών νέων,
από τα ψηλά βουνά ως τα σαλόνια της πρωτευούσης.

‘Εν φοάστε;

Πως ακριβώς
θα εκφράσει τούτη η τυποποίηση
τα κυπριακά του μιτσή
που ακούει χιπ-χοπ τζιαι
το μόνο που ζητά που μας είναι…
να μεν πρηχτεύκουμε;
*


Μήπως μια ενδεχόμενη εμπλοκή
της άνωθεν αναφερθείσας αν–(τι)–αισθητικής
θα ορίσει «σωστό» και «λάθος»
ακριβώς για να καλουπώσει τους νέους;

Γι’ αυτό επιμένω.
Αφήστε να συμβεί μια τυποποίηση εκ της βάσεως…
κι’ αν θέλουν οι επαγγελματικές ομάδες
ή διάφορα άλλα κοινωνικά υποσύνολα
να συμφωνήσουν μεταξύ τους
για δικούς τους κώδικες τυποποίησης…
ας είναι.

Θέλεις να βασιστείς στον Α ή Β μελετητή,
στο τάδε Λεξικό…

Μια χαρά.
Διάλεξε και πάρε.

Αν υπάρχει θέμα στα επαγγελματικά,
θα βρούμε μια κάποια λύση –κοινά αποδεκτή.


Δεν θα έχω απαιτήσεις όμως
για το πώς χειρίζεσαι τις λέξεις
στην υπόλοιπη καθημερινότητα σου.

Ας αφήσουμε το Κράτος και την Παιδεία
–προς το παρόν –
έξω από αυτό το παιχνίδι.

Μπορεί ο κόσμος να έχει το χρόνο του
πρώτα να αποφασίσει ο ίδιος
και μετά
να έρθουν Κράτος και Κόμματα
να νομιμοποιήσουν τη θέληση του κόσμου.
Όχι ανάποδα.

Πιστεύω ότι (συν)υπεύθυνοι
για την αισθητική παρεξηγημένου φολκλόρ
–παράδειγμα της οποίας
παρέθεσα άνωθεν –

είναι παράγοντες σε όλες τις πολιτικές παρατάξεις.

Γι’ αυτό ανησυχώ.
Ας αφήσουμε και τους νέους
να αποφασίσουν δια της πρακτικής
για το τι θέλουν.

Μην το σπρώξετε το θέμα
στα κάκκαφα**
της όποιας
παραταξιακής / κομματικής
ατζέντας,
πράγμα που γίνεται αυτόματα όταν εμπλέκεις
–έστω τεχνοκρατικά –
την επίσημη παιδεία,
δλδ. τους κύριους φορείς
αυτής της αν–(τι)–αισθητικής.
θα φάμεν κλάππα***
.



* Πρηχτεύκω (από το πρήχτης, «μας τα έπρηξες») η συνήθεια του να πρήζεις τους άλλους.

** & ***
Κλάππα (η) : (λ. clava, καμπτήρες, αγγλ. Clamp) πέδικλο, ξύλο πεδούκλωσης, τρικλοποδιά, «παγίδα»
Κάκκαφα (τα) : άγονα πετρώδη εδάφη, ισχνά / αβαθή εδάφη, έρημα χωράφια, «ερημιές»
(βλ. «κακκαφκιά», «κακκουδκιά», «κακουδκιά».)
«Στα κάκκαφα της γης»: στα πέρατα του κόσμου.
Από το λεξικό «Το Κυπριακό Ιδίωμα»
του Ρόη Παπαγέλλου,
εκδόσεις Ιωλκός.

Labels: ,

10 Comments:

Blogger the Idiot Mouflon said...

Επειδή το συγκεκριμένο βίντεο μπορεί κάποτε να αποσυρθεί από το γιουτιούμπιον... να εξηγήσω πως πρόκειται για απόσπασμα από το πρόγραμμα "Συν Πλην" του ΡΙΚ1, κάποια παραμονή πρωτοχρονιάς.

Δεν με ενοχλεί το συγκεκριμένο τραγούδι: "Εγιώ βοσκός γεννήθηκα / Μάντρα".
Μπορώ να πω ότι μ'αρέσει κι' όλας.

Με ενοχλεί η αισθητική που επεκράτησε τόσα χρόνια σε σχέση με το κάθετι που αφορά την λαϊκή μας παράδοση και τα όσα σχετίζονται με τις ιδιαιτερότητες της Κύπρου.

Διατηρούμε μουσειακά μια παράδοση και έτσι αφήνουμε να νεκρώνεται ο χαρακτήρας μας. Τυχαία;

18/2/11 14:45  
Anonymous dm3k said...

Αφού εγλύτωσα την επιληψία που τα πολύχρωμα γράμματα σε μαύρον φόντον, να εκφράσω στα σχόλια μου.

Λοιπόν, συμφωνώ στο ότι η γλώσσα μας, είτε η Ελληνική Κοινή, είτε η διάλεκτος μας έν θέλουν ρυθμιστές. Έν θέλουμεν Academie Chypriote.
Η διδασκαλία στα σχολεία της διαλέκτου σαν ξένης γλώσσας εν χαζή. Αν είναι να γίνει κάτι τέθκοιον θα πρέπει να έχει την μορφήν του μαθήματος των κειμένων. Οι μαθητές να έχουν πρόσβασην σε κείμενα που διάφορες φάσεις της διαλέχτου (που μοντέρνες ιστορίες τζιαι ποιήματα, ως τες Ασίζες σε πιο μεγάλες τάξεις) τζιαι να απολαμβάνουν το περιεχόμενο. Να τους δώκουν τζιαι κανέναν γλωσσάριν. Ούτε εξετάσεις θέλει, ούτε τίποτε. Επαφή με την γραπτή σου παράδοση απλά.
Τούτον που πρέπει να γενεί σχολικά, εν απλά αποενοχοποίηση της διαλέχτου. Άμαν γινεί τούτον, μετά εννά μπόρουμεν να χρησιμοποιούμεν την κάθε γλωσσικήν μορφήν στην ώραν της.

Τούτα που λαλείς για το πώς εν να εκφραστεί ο χωραήτης που ακούει χιπχοπ, έν τα καταλάβω. Για την ορθογραφίαν μιλούμεν. Πιο συγκεκριμένα, να κάμουμεν brainstorming για να δούμεντε πώς θα λυθούν 3~4 προβλήματα της επικρατούσας γραπτής μορφής, που εξελίχτειν χωρίς παρεμβάσεις. Που τζιαιμαί τζιαι τζιει η διάδωση τους εν να γινεί μέσω της χρήσης. Σιγά να μεν φκούμεν με τα περιπολικά τζιαι να βάλλουμεν πρόστιμα σε όποιον γράφει άλλωσπως.

Συφφωνώ τζιαι σε κάτι άλλον. Την κατάψυξη του φοκλορ όσον αφορά τζιαι την διάλεχτον. Τα Κυπριακά αλλάσσουν, τζιαι φυσικά έχουμε τζιαι δαμαί κάποιους να υποστηρίζουν ότι η παλιότερη μορφή μιας γλώσσας εν ανώττερη. Άρα εχτός που την κυπριακήν απέναντι στην κοινήν, πρέπει να απενοχοποιήσουμεν τζιαι την σύγχρονην ενάντια στην παλιάν κυπριακήν.

19/2/11 10:33  
Blogger the Idiot Mouflon said...

Έχω διαδικτυακή πρόσβαση μέσω λαπ-τοπ εδώ που είμαι τζιαι δυσκολεύκει με.

Εν συντομία...

Ελπίζω να καταλαβαίνεις πως με το που μπαίνει το ΤΕΠΑΚ στην υπόθεση... το θέμα αυτόματα θα αντιναχτεί πιο ψηλά στις πολιτικές ατζέντες.

Έπιπλέον...

Δεν είναι μόνο θέμα ορθογραφίας αλλά και απόδοσης της προφοράς.

Το τελευταίο σημείο που εσυμφώνησες... δείχνει μας τζιαι τη σημασία του τρόπου που ακαδημαϊκοί και άλλοι θα αντιμετωπίσουν τον μιτσή που ακούει χιπ-χοπ. Υπάρχουν και ιδιάζουσες λέξεις αλλά και ιδιάζουσες προφορές.

Δεν εστιάζω δηλαδή στον ίδιο το μιτσή αλλά στον τρόπο που οι "ειδήμονες" θα τον αντιμετωπίσουν.

Αν ακολουθήσουν τη νοοτροπία του φολκλόρ - κατάψυξη...

(Σκέφτου ότι έχει κάποιες μερίδες της κοινωνίας που σπάνια νοιώθουν / έχουν την ανάγκη να "γράψουν κάτω" τη κυπριακή διάλεκτο αλλά μιλούν την σε διάφορες εκδοχές. Ξέρω ανθρώπους που πέραν από φόρμες για αιτήσεις / φορολογικές δηλώσεις... έπαψαν πλέον να γράφουν οτιδήποτε. Για εκείνους "κυπριακά" είναι όσα μιλάν οι ίδιοι τζιαι όσα ακούν που την τηλεόραση).



Για αποφυγή της επιληψίας... κάμνε ένα γλήορο κόπυ-πέηστ σε word / textfile να φεύκουν τα χρώματα.

19/2/11 14:09  
Blogger Κυπριακόφωνος said...

Ατζίζεις πολλά θέματα εις την ανάρτησην σου τζαι εννά κάμω ότι μπορώ για να εκφράσω την γνώμην μου εις τα πκιο πολλά:

1. Συφφωνώ ότι το θέμαν εν πρέπει να πολιτικοποιηθεί. Αμμά εν συμμερίζουμαι τες ίθκιες ανησυχίες σου όσον αφορά την προσπάθειαν του ΤΕΠΑΚ. Μπορεί να κάμνω λάθος, αλλά είδωμεν.

2. Επι πρόσθετα συφφωνώ ότι εν πρέπει να επιβληθεί οτιδήποτε όσον αφορά την γραφήν. Ο καθένας μπορεί να γράφει τα Τζυπραίϊκα όπως θέλει. Εγιώ γράφω τα ακριβώς όπως θέλω έχοντας υπόψην ότι εν θέλω να αναγκάζουμαι να βάλλω καρκασςαλλίκκια που πάνω που γράμματα κτλ. ή να χρειάζουμαι γράμματα που άλλα αλφάβητα. Ποττέ μου εν επροσπάθησα να επιβάλω τον τρόπον που γράφω εις άλλους.

3. Συφφωνώ ότι τα τοπονύμια πρέπει νάν εις τα Τζυπραίϊκα τζαι να μεν καλαμαροποιηθούσιν.

4. Πρέπει να γινεί μια δημοσκόπηση τέλος πάντων για να διαπιστώσουμεν αν τα κοπελλούθκια θέλουν να μαθθαίννουν Τζυπραίϊκα εις τα σκολεία.

5. Αν ενταχθούν ποττέ εις τα σκολεία λογικά εννάν επιλεγόμενον μάθημαν.

6. Οι συζητήσεις που γινίσκουνται εις την ιστολογιόσφαιραν κατά την γνώμην μου ένναιν για να επιβληθεί ένας τρόπος γραφής αλλά για να εκφραστεί η δυσκολία του να γράφεις τα Τζυπραίϊκα με το ελληνικόν αρφάβητον.

7. Εννά ήθελα να ακούσω τες απόψεις σου για το ένταλως πρέπει να γράφεται η λαλιά μας.

8. Hablas espanol?

Σςαιρετώ,
Κυπριακόφωνος.

19/2/11 18:16  
Blogger the Idiot Mouflon said...

Το πως "πρέπει" δεν με αφορά.

Εγώ προσωπικά... έχω πάντα υπόψη μου και το ποιος θα διαβάσει το κείμενο... και το πως θα του δημιουργήσω (ηχητική) εικόνα μες το μυαλό.

Προτιμώ το σh παρά το σι (π.χ. σhέζω) γιατί με το "ι" ... ενώ είναι σχεδόν αυτονόητη η προφορά για τον Κυπραίο, δεν είναι για τον Καλαμαρά. Βέβαια, αν απευθυνόμουν σε κάποιον που δεν έχει ιδέα για το πως να προφέρει τα αγγλικά στοιχεία... τότε δεν θα έκανα χρήση αυτών.

Στο "Τζιαι" όμως νομίζω πως δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω. Όποιος είχε την παραμικρή επαφή με την κυπριακή διάλεκτο, θα ξέρει πως να το προφέρει.

Είναι και αλλά πράγαματα, το πως μου φατσάρει το κείμενο το ίδιο... αν νοιώθω πως "ταιριάζει" ένα στοιχείο ή όχι. Κανόνες μην ψάχνεις, είναι διαισθητικά -συναισθησιακά που λειτουργώ. Δες τα χρώματα και θα καταλάβεις περισσότερα από ότι αν σου εξηγήσω με λόγια.

Ισπανικά έμαθα μόνο να αναγνωρίζω άμαν με ξιτιμάζουν.

20/2/11 13:35  
Blogger Aceras Anthropophorum said...

Γράψε άκυρον πας την μισήν ανάρτησην. Η προσπάθεια του ΤΕΠΑΚ δεν εν θεσμική, εν μια πρωτοβουλία που τέσσερα κοπελλούθκια (όπως λαλείς τζιαι συ) να καταγράψουν (τζιαι όχι να θεσμοθετήσουν) τους τρόπους γραφής της κυπριακής διαλέκτου στα πλαίσια μιας έρευνας που κάμνουν.

Κοτζιάκαρη. Ε κοτζιάκαρη. Ούλλον δακτύλους της εξουσίας θωρείς παντού. Ρε, εν να ρκέψω να υποψιάζουμε πως κάμνεις τζιαι συ σαν τους ακελικούς που θωρούν παντού ξένον δάκτυλον τζιαι να κάμνω ψυχαναλυτικές προεκτάσεις.

Για την θεοποίησην των μιτσιών σαν τους μόνους φορείς του νέου σου προτείνω να πάεις με σε καμιάν αυλήν σχολείου για να εμπνεύστείς. Οι γονιοί τους στο χειρότερον είναι. Το γήρας δεν είναι θέμαν ηλικίας.

Αν κάμνεις τζιαι με τα άλλα θέματα που συζητάς όπως κάμνεις τζιαι με τούτον...

20/2/11 17:05  
Blogger Aceras Anthropophorum said...

οι τρεις τελείες σημαίνουν "παρέτα τζιαι κάμε κανένα σχέδιον".

20/2/11 17:06  
Blogger the Idiot Mouflon said...

Κοτζιάκαρη να πεις της στετές σου!

Στην αρχή του κειμένου είπα: "Μπορεί μια τέτοια έρευνα
να μην ισοδυναμεί με προσπάθεια τυποποίησης
της Κυπριακής διαλέκτου."

Το ίδιο το ΤΕΠΑΚ... είτε του αρέσκει, είτε όχι... είναι θεσμικόν.

Οι ίδιοι πάντως βάλλουν μες τις ερωτήσεις τους θέμα διδασκαλίας, οπόταν...

Δεν είπα ότι θωρώ δάκτυλιν της εξουσίας... είπα "γλέπετε να μεν μας μπει".

Με μιτσιούς θεοποιώ με μυάλους. Χάτε... κάποτε τον Sagan ή τον Attenborough, μερικές φορές και την Μπελούτσι.

:-)

Απλά προσπαθώ να εξηγήσω τον χμμμ... τρόμο που νοιώθω εάν μια προσπάθεια για τυποποίηση που θα έχει φίλτρα "φολκλορ κατάψυξης" έρθει αντιμέτωπη με τις νέες γενιές. Θα μπορούσα να βάλω οποιοδήποτε παράδειγμα ..


Για να καταλάβεις τις προεκτάσεις, ξεκόλλα που το θέμα "οι μιτσιοί" και σκέφτου το ευρύτερα...

Όπως είπα και πιο πάνω:

Σκέφτου ότι έχει κάποιες μερίδες της κοινωνίας που σπάνια νοιώθουν / έχουν την ανάγκη να "γράψουν κάτω" τη κυπριακή διάλεκτο αλλά μιλούν την σε διάφορες εκδοχές. Ξέρω ανθρώπους που πέραν από φόρμες για αιτήσεις / φορολογικές δηλώσεις... έπαψαν πλέον να γράφουν οτιδήποτε. Για εκείνους "κυπριακά" είναι όσα μιλάν οι ίδιοι τζιαι όσα ακούν που την τηλεόραση.

20/2/11 17:18  
Blogger Aceras Anthropophorum said...

Πάντως η κουβέντα που αννοίξαμεν σαν μπλόγκερς έχει στόχον να λύσει μερικά προβλήματα που έχουμεν να γράψουμεν με 24 γράμματα τζιαι όχι με θεσμοθέτησην.

Αργά ή γλήορα θα γινεί δηλαδή από την ανάγκην. Επήα για παράδειγμαν πάνω στο σάιντ των λεωφορείων τζιαι πάνω στο search δεν έβρισκες Αγλαγγιά ούτε Λακκιά όπως γράφει πας τες ταπέλλες. Έγραφεν επίσεις Αναφωτία τζιαι όχι Αναφωτίδα.

Ξέρεις ότι ο πιο δημοφιλής διορθωτής είναι ο γκούγκολας; Αν θέλεις να δεις για παράδειγμαν αν κουρούπεττος γράφεται με έναν ή με δύο τ γράφεις τζιαι φκάλλει κουρούπεττος με 106 λίγκους τζιαι κουρούπετος με 6. Ή ττόππουζος 86, τόππουζος 26 τζιαι τοπουζος 6.

20/2/11 20:40  
Blogger the Idiot Mouflon said...

Κάμνει τζιαι λάθη, έτυχε μου να βρω την λανθασμένη γραφή (όχι για λέξη της διαλέκτου) μεσ' την πλειοψηφία αλλά τώρα έχω ξεχάσει τι ήταν η λέξη.

20/2/11 20:44  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home